Netlab je prostředí pro vzdálenou virtualizaci a virtualizaci síťových zařízení. Nazýváme jej také jako virtuální laboratoř. Primárně slouží jako výukové prostředí pro studenty našich kurzů a naše partnery. V tomto prostředí lze experimentovat s tvorbou vlastních sítí a scénářů a získat praktické zkušenosti s konfigurací základních síťových prvků.
Abyste mohli využívat všechny služby prostředí Netlab, je zapotřebí si založit uživatelský účet. Tímto účtem se lze přihlásit do Moodlu, kde naleznete veškeré výukové materiály, a zároveň do prostředí virtuální laboratoře, kde budete plnit úlohy zadané lektorem.
Podrobný proces registrace krok za krokem si můžete prohlédnout v našem video-tutoriálu.
Uživatelský portál NLAM slouží ke správě vašeho uživatelského účtu.
Zde lze změnit přístupové heslo či si ho nechat obnovit.
V prostředí Kasm Portalu je zapotřebí si vybrat dostupný vzdálený počítač, ke kterému se přihlásíte. Jakmile si rezervujete jeden z dostupných virtuálních podů, stačí se jen přihlásit a můžete již naplno využívat prostředí virtuální laboratoře.
KASM PortalPodrobný postup přihlášení na virtuální pod si můžete prohlédnout v našem video-tutoriálu.
Tento odkaz je Vám zaslán z emailu kurzy@itu.fel.cvut.cz , nebo jedním z našich lektorů. Odkaz je platný po omezenou dobu.
Naše prostředí je dostupné pouze pro partnery a studenty kurzů a vybraných předmětů. Registraci tak jednotlivě schvalují administrátoři, a z toho důvodu je možná časová prodleva.
Zde může být několik problémů. Primárně je potřeba zkontrolovat, zdali je spuštěna VPN. Lze jednoduše ověřit přes terminál při zadání příkazu – ip a . Ve výpisu se objeví interface tun0. (pokud je zde více interface tun – jedná se o chybu, a lze je aplikací stop VPN zavřít.
Problém může být také ve špatně vytvořené rezervaci. Zkontrolujte tedy rezervaci znovu, případně zkuste vytvořit novou. Pokud i přesto bude prostředí nedostupné, je potřeba kontaktovat support@itu.fel.cvut.cz.
Zde může být několik problémů. Primárně je potřeba zkontrolovat, zdali je spuštěna VPN. Lze jednoduše ověřit přes terminál při zadání příkazu – ip a . Ve výpisu se objeví interface tun0. (pokud je zde více interface tun – jedná se o chybu a lze je aplikací stop VPN zavřít.
Pokud se portál načte ale nelze se přihlásit, je možné, že heslo pro přihlášení je jiné, než zadáváte, nebo je uživatel deaktivovaný. Změnu hesla lze pro účet provést na portále NLAM – access.netacad.fel.cvut.cz . Pokud je účet deaktivovaný, napište na náš support účet support@itu.fel.cvut.cz.
V takovém případě je na vině současná instance VPN na stejném, nebo jiném pracovním podu. V tomto případě doporučujeme navštívit stejnou pracovní stanici, kterou jste ten den používali a ukončit VPN spojení. Každý den se automaticky v noci všechny spojení ukončují.
To se může stát zejména v případě zaplnění diskového prostoru, nebo manipulace se síťovými spojeními za běhu zařízení. V této situaci je potřeba zásah lektora a administrátora a pod opravit. Nahlaste prosím tuto skutečnost na podpoře support@itu.fel.cvut.cz a rezervujte si jiný pod.
Tato chyba je většinou způsobena stejným názvem importovaného labu. V adresáři již úloha se stejným názvem existuje a import neproběhne. Pro nápravu stačí vytvořit novou složku a do ní lab importovat. Následně lze i v případě potřeby lab přejmenovat. Nerozbalujte a neupravujte .zip soubor.
Každý kurz má svoje ID, které je jedinečné. Na začátku kurzu Vám je zaslán odkaz na konkrétní kurz a na něm lze vždy kurz najít. Po zapsání kurzu uvidíte kurz na hlavní stránce.